Skip to main content Skip to bottom nav

Icebreaker ! English -> French basic vocabulary & conversations tools

Aldebaran3000 November 4th, 2016

Hey hello everyone ! In order to promote the #frenchspeakingcommunity , Id like to present to you a few vocabulary points for french speaking hehehe, I hope you will like thoses and learn something !!
Please note that french is an alive language and is spoken with various tendencies such as french from Québec, or french well from France !!! ^~^ Here's a enlightening picture :

Hello -> Bonjour

How are you ? -> Comment vas-tu ?

Im doing great/okay -> Je vais super bien / je vais bien

Not so well/I'm not okay -> Pas si bien/ je ne vais pas bien

Whats up ? -> Quoi de neuf ?

Im hungry ! -> Jai faim !

Can I have a baguette please ? -> Une baguette sil vous plait ?

Woaw, thats a good wine ! -> Wow, cest un bon vin !

I can't drink anymore ! -> Je ne peux plus boire !

I cant speak french, sorry -> Je ne parle pas français, désolé

7cups is awesome ! -> 7cups cest génial !

Goodbye take care for you ! -> Aurevoir prends soin de toi !

Feel free to ask questions about french language in this thread ! I'd be glad to enlight you =D =D

8
vivelespatates November 6th, 2016

I need potatoes - j'ai besoin de patates.
I am eating potatoes - je mange des patates
potatoes are cooked - les patates sont cuites.
raw potatoes = patates crues
mashed potatoes = patates pilées
baked potatoes = patates cuites
boiled potatoes = patates bouillies
steamed potatoes = patates la vapeur

Le Willi Waller 2006 - (Version originale - français).
Willi waller Gold Edition (English Version)

2 replies
Aldebaran3000 OP November 6th, 2016

@vivelespatates

Aaaawww évidemment !!! Evidemment ! Merci pour cette introduction la grande variété de façon de préparer les pommes de terres, je suis sur qu'il en existe quantité d'autres ! !
Notons que les patates et les pommes de terres sont deux façons de désigner la même chose =D Je n'en attendais pas moins de toi hahahaha <3

Ah et aussi, merci hahahahha "le willy waller two thousand and six l " c'est une chose dont je suis très heureux de me rappeller =D une perle de l'humour québecois sur internet ^^

ivoryBunny7465 November 7th, 2016

@vivelespatates

😅😅😅 Will Waller...😅😅

load more
TheSpiritGuardianOri November 13th, 2016

Mon français est tout fait mauvais parce que clea a été une longue üériode depis l'école. J'aimerais l'apprendre de nouveau. Merci beaucoup pour ce poste. C'est vraiment utile pour une noob comme moi. Vive le français (et ses pommes de terre)!

Sorry for any mistakes. My French really is shockingly bad after all that time in which I didn't use it at all ^-^

1 reply
Blaze January 22nd, 2017

@TheSpiritGuardianOri Ton français est plutôt bon ! J'en ai vu pire chez des résidents de longue date en territoire francophone. cheeky Je t'encourage pratiquer et t'exposer la langue française (musique, vidéos en ligne, cinéma). Ton niveau augmentera très rapidement. wink

load more